BEZPIECZEŃSTWO
Szanowny Kliencie,
Bank Spółdzielczy w Niechobrzu nigdy nie prosi Cię o:
✅autoryzację/zatwierdzenie ŻADNYCH operacji w systemie bankowości internetowej, których użytkownik samodzielnie nie zlecał,
✅weryfikację identyfikatora, hasła lub danych kart płatniczych telefonicznie w systemie bankowości internetowej oraz za pomocą wiadomości e-mail,
✅potwierdzenie zmiany formatu rachunku podczas logowania się do systemie bankowości internetowej,
✅nie wymaga od klientów dodatkowego ubezpieczenia od realizowanych transakcji.
Wszelkie nietypowe komunikaty w systemie bankowości internetowej, nieprawidłowe działanie systemie bankowości internetowej bądź karty SIM (w przypadku, gdy autoryzacja transakcji zatwierdzana jest jednorazowym kodem SMS) należy bezzwłocznie zgłaszać:
✅telefonicznie od poniedziałku do piątku w godzinach 7:30 - 18:00 pod numerem telefonu: +48 17 859 14 00
✅bezpośrednio w placówce Banku Spółdzielczego w Niechobrzu
Bank Spółdzielczy w Niechobrzu realizuje usługę systemu bankowości internetowej za pośrednictwem Asseco Poland S.A.
Certyfikat EV SSL na stronie https://bank.bsniechobrz.pl
✅Właściciel (wystawiony dla): Bank Spółdzielczy w Niechobrzu
✅Ważność certyfikatu: 23.08.2023 – 22.08.2024
✅Wystawca certyfikatu: Certum Extended Validation CA SHA2 (Unizeto Technologies S.A.)
✅Numer seryjny: 17:0B:02:63:B4:78:30:C5:59:AA:28:60:E5:A1:37:C0
Zasady bezpiecznego korzystania z systemu bankowości internetowej:
Mając na uwadze należytą ochronę środków naszych klientów zgromadzonych na rachunkach bankowych, pragniemy zwrócić uwagę na konieczność zachowania szczególnej ostrożności podczas korzystania z systemu bankowości internetowej:
❌nie należy wchodzić na stronę logowania do systemu, korzystając z odnośników otrzymanych pocztą e-mail lub znajdujących się na stronach nienależących do banku
❌nie należy odpowiadać na żadne e-maile dotyczące weryfikacji Twoich danych (np. identyfikatora, hasła) lub innych ważnych informacji - Bank nigdy nie zwraca się o podanie danych poufnych za pomocą poczty elektronicznej
❌nie należy przesyłać mailem żadnych danych osobistych typu hasła, numery kart kredytowych itp.
❌nie należy przechowywać nazwy użytkownika i haseł w tym samym miejscu oraz nie należy udostępniać ich innym osobom
❌nie należy logować się z urządzeń podłączonych do otwartych (niezabezpieczonych) sieci WiFi
✅należy ustalić odpowiednie do potrzeb limity operacji dla przelewów
✅należy zawsze sprawdzać na stronie logowania do systemu bankowości internetowej aktualne zasady bezpiecznego korzystania z usługi
✅należy okresowo sprawdzać informacje o aktualnych zagrożeniach dla użytkowników systemu bankowości internetowej na stronie Związku Banków Polskich, dostępnej pod adresem: https://zbp.pl (link znajduje się na ekranie logowania do systemu bankowości internetowej)
✅należy zawsze przed logowaniem sprawdzić, czy adres strony banku rozpoczyna się od https://
✅należy zawsze przed logowaniem zweryfikować Certyfikat EV SSL (m.in. dla kogo został wystawiony oraz czy jest ważny - patrz wyżej), którego szczegóły są dostępne poprzez kliknięcie symbolu kłódki w oknie przeglądarki
✅należy unikać kopiowania numerów rachunków za pomocą schowka systemowego (tzn. używania funkcji „kopiuj i wklej” dostępnej w systemie operacyjnym). Zalecane jest ręczne wpisywanie NRB do zleceń w systemie bankowości internetowej, ewentualnie uważne sprawdzenie wklejanego numeru rachunku
✅należy przed potwierdzeniem operacji uważnie przeczytać SMS z kodem, aby upewnić się, że dotyczy on właściwej operacji oraz czy numer rachunku na który wysyłane są środki jest zgodny z Państwa zleceniem
✅należy unikać logowania z komputerów, do których dostęp mają również inne osoby (np. w kawiarenkach, u znajomych)
✅należy na bieżąco aktualizować system operacyjny oraz szczególnie narażone na ataki hakerskie oprogramowanie, takie jak: przeglądarki internetowe, Java, oraz oprogramowanie do obsługi plików PDF
✅należy zawsze stosować oprogramowanie antywirusowe oraz zapory (firewall) i dbać o ich bieżącą aktualizację
✅należy zawsze kończyć pracę korzystając z polecenia "Wyloguj"
✅instalując jakiekolwiek oprogramowanie na komputerze, należy zachować szczególną ostrożność, a w szczególności nie należy instalować lub uruchamiać oprogramowania pochodzącego z niepewnych źródeł oraz stron internetowych
✅jeżeli otrzymasz komunikat o przerwie serwisowej podczas logowania do systemu lub realizowania przelewu - zrezygnuj z dalszej pracy
w systemie i poczekaj na zakończenie prac konserwacyjnych
✅w przypadku wątpliwości co do prawidłowego działania bankowości internetowej należy niezwłocznie skontaktować się z Bankiem
Problem z uruchomieniem strony logowania:
Bank Spółdzielczy w Niechobrzu posiada w systemie bankowości internetowej wdrożoną usługę podnoszącą poziom ochrony Klientów przed nieuprawnionym dostępem do systemu. Usługa została zrealizowana w oparciu o najnowsze rozwiązania klasy IP Intelligence umożliwiające weryfikację reputacji adresów IP w czasie rzeczywistym. Baza wiedzy systemu jest aktualizowana co 5 minut o najnowsze dostępne informacje.
W przypadku oceny adresu IP, z którego następuje próba logowania do systemu bankowości internetowej, jako źródła potencjalnego zagrożenia dla bezpieczeństwa bankowości internetowej system uniemożliwia zalogowanie. Osobie podejmującej próbę logowania wyświetlany jest wówczas baner jak poniżej:
Zdecydowana większość rozwiązań podnoszących poziom bezpieczeństwa może wprowadzić także pewne niedogodności dla Klientów Banku. Dotyczy to sytuacji w której nieświadomie logujemy się z wykorzystaniem skompromitowanych adresów IP.
Powody dla których nasz adres IP został sklasyfikowany jako potencjalnie niebezpieczny (o niskiej reputacji) możemy sprawdzić na poniższej witrynie BrightCloud:
Swój publiczny adres IP można sprawdzić na przykład na poniższej witrynie:
Usługa IP Intelligence poprzez uniemożliwienie zalogowania do systemu bankowości internetowej, w znacznym stopniu zwiększa poziom bezpieczeństwa usługi dla Klientów. Pozwala ona ustrzec się przed zaniedbaniami ze strony użytkownika systemu i jest zgodna z wytycznymi Komisji Nadzoru Finansowego.
Jeżeli na etapie działania usługi wystąpią jakiekolwiek problemy, uprzejmie prosimy o kontakt telefoniczny od poniedziałku do piątku
w godzinach od 7:30 do 15:30 pod numerem telefonu +48 17 859 14 00 lub osobisty kontakt z Centralą Banku w Niechobrzu
Filtrowanie adresów IP:
Kolejną usługą podnoszącą poziom bezpieczeństwa jest mechanizm filtrowania adresów IP. Jej uruchomienie wymaga od użytkownika wykonania początkowej konfiguracji. Działanie usługi opiera się na ograniczeniu możliwości logowania się w systemie jedynie dla zdefiniowanych adresów (lub masek adresów) IP. Filtrowanie może działać na poziomie Klienta lub można je wprowadzić jedynie dla wybranych użytkowników (dotyczy Klientów firmowych posiadających więcej niż jednego użytkownika). System daje również możliwość dostosowania filtru do dynamicznych adresów IP, często wykorzystywanych przez dostawców Internetu.
W celu uruchomienia usługi należy w systemie bankowości przejść do sekcji Ustawienia, a następnie z dostępnych kafelków wybrać Filtrowanie adresów IP jak pokazano na poniższej grafice:
Szanowny Kliencie,
Bezwzględnie stosuj się do zasad bezpieczeństwa jakie publikuje Bank. Bądź świadomy zagrożeń i poznaj metody aby się przed nimi bronić.
W nawiązaniu do zalecenia Urzędu Komisji Nadzoru Finansowego (UKNF), zaprzestajemy świadczenia dla Państwa usługi zdalnego wsparcia poprzez aplikacje wykorzystujące usługę pulpitu zdalnego (np. TeamViewer, AnyDesk).
W sekcji poniżej będziemy na bieżąco publikować najnowsze komunikaty i zalecenia dotyczące bezpiecznego bankowania.
━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━
Uważaj na kontakt telefoniczny, sms’owy i mailowy ze strony oszustów o rzekomo zagrożonych Twoich oszczędnościach w Banku
━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━
Jak bezpieczenie kupować w Internecie - Poradnik CERT Polska 2022/2023
━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━
Departament Bezpieczeństwa Banku Polskiej Spółdzielczości S.A. informuje, iż w ostatnim czasie zanotowano próby wyłudzenia danych poprzez oszustów podszywających się pod numer Infolinii Banku BPS. Możliwe jest to dzięki technice zwanej spoofingowi. Więcej informacji znajdą Państwo TUTAJ
━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━
Związek Banków Polskich informuje, iż w ostatnim czasie ponownie zanotowano próby wyłudzenia danych poprzez oszustów podszywających się pod pracowników banków lub instytucji zaufanych. Możliwe jest to dzięki technice voice phishing. Więcej informacji znajdą Państwo TUTAJ
━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━
W nawiązaniu do pojawiających się zdarzeń oszukańczych (fraud), z wykorzystaniem usługi BLIK, przygotowaliśmy dla Państwa materiał informacyjny, jak unikąć tego typu oszustwa. Serdecznie zapraszamy Państwa do lektury.
Oszustwa na BLIK - nie daj się okraść!
━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━