Przejdź do głównej treści

UWAGA na fałszywe SMS-y/Reklamy/Posty mające na celu wyłudzenie danych!

Schemat działania cyberprzestępców opiera się na masowej wysyłce wiadomości SMS z informacją o rzekomych problemach np. z dostarczeniem przesyłki. Najczęściej przestępcy podszywają się pod wizerunki najbardziej rozpoznawalnych dostawców usług, np.: Poczty Polskiej, InPost, DPD, UPS, itp., aby wzbudzić w swoich potencjalnych ofiarach możliwie jak największe zaufanie. Starają się nakłonić odbiorców wiadomości do uzupełnienia danych na fałszywej stronie internetowej, do której prowadzi link zawarty w SMS-ie.

Kilka przykładowych fałszywych wiadomości SMS znajduje się poniżej:

 

 

Fałszywe reklamy/ posty i domeny


Posty maja na celu wzbudzić zainteresowanie, podejść klienta emocjonalnie lub zachęcić go świetną okazją inwestycyjną. Reklamy/posty wyłudzające dane do logowania na portale społecznościowe służą cyberprzestępcom do:


1) pozyskania danych zapisanych na tychże portalach (na przykład dane kart płatniczych);
2) wykorzystania profilu Kineta do oszustw z wykorzystaniem kodów BLIK oraz
3) pozyskania danych do logowania do bankowości elektronicznej.

 

Kilka przykładowych fałszywych reklam znajduje się poniżej:

Bank Spółdzielczy w Niechobrzu z siedzibą w Niechobrzu, 36-047 Niechobrz 118, tel. 17 859 14 00, którego akta rejestrowe są przechowywane w Sądzie Rejonowym w Rzeszowie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, wpisanym do rejestru przedsiębiorców pod numerem KRS-0000124127, NIP: 813-02-69-006, REGON: 000507495, Kod SWIFT: POLUPLPR